gua punye henset baru!!!

assalamualaikum rakan2... kali ni gua nk kongsi sket la pasal henset baru gua... huahuahuahua... akhirnya setelah 4 bulan gua keje, dapat jugak gua rembat sejibik henfon baru... ok, henset gua ni xde la brape canggeh sangat... model keluaran samsung, adek beradek galaxy gak... bukan sII(pasal gua x mampu), bukan juga s(pasal gua rasa henset tu besar dari tapak tangan gua) gan juga bukan galaxy tab(pasal gua x minat nk jawab call gune earfon)...


so, gua angakat galaxy ace sudah... kecil ringan, nipis, touch screen, android lak tu... so, ape je yg gua dok kecoh2 pasal henset ni? xde ape sangat la sebenarnye pon, pasal henset ni adalah untuk average user mcm gua nih... sbb ape? sbb internal memory die kecik je, 181mb je...x mcm S ngan SII... tp boleh sapot sampai 32gb SD card, 5mp siap ngan flash(rata2 membe gua kata flash die silau oohh)... tp xde camera depan ok... so, xleh nk 3g (video call) sangat la kn... ada gps, wifi, radio n mcm2 apps lagi la yg ada...


kalau bab gps, gua pakai PAPAGO X5, mmg best pasal gua da test masa balik dari kl ke perak n dari perak ke kl dan juge smalam masa gua pg dan balik dari sg besar... mmg terbaek... bab kamera lak, gua x brape minat nk snap gamba sana sini, tp gua da test, mmg cun la gamba die... 5mp kot, ok la tu kn? ada mcm2 mode untuk snap gamba... siap ngan smile shot, bile gua senyum je nampak gg die akan snap sendiri... tp gua x brape suke la bab button snap camera die nih pasal susah ko nk amek gamba sendiri... yela, dulu slamber je amek gamba sendiri upload masok fesbuk... skang ni, da macam susah sket , pasal lu x terasa button snap die... touch screen la katakn... keh3, padan muke gua, da x boleh n amek gamba muka sendiri da pasni... ok2, radio lak, hurmm... gua x brape minat sangat nk dengar radio, dan gua penah test sekali je, yela... kena la tau berfungsi ke x, ye dak?


die punye interface kire ok la, pasal xde la nk complicated sangat sampai da beli x reti nk gune, kn? haaa... so, interface mmg terbaek, animation bleh on off, nk jimat bateri baek off, same mcm brightness, x payah nk terang sangat la kn, setting palng low suda... pasal ape gua setting sume low? pasal bateri sga (samsung galaxy ace) ni, x brape nk tahan... tp bergantung kepada penggunaan gua jugak... kalau kuat gua main game, 6 jam je bateri drain mcm air paip bocor kt kosass ni, mmg cepat je habes... same gak kalau gua wifi, blm lagi gua dengar lagu ke hape ke... kompem2 bateri gua cepat je nk kong... abes tu kalau da mcm tu skali gamaknye, knp beli? haaa, kite ni manusia, ada akal untuk menilai mcm mana nak menguruskan sesuatu... so, gua addict nk main game bile gua bohsan sahaje, nk o9, bile ada wifi free sahaje, nk dgr lagu, bile gua emo sahaje, dan sewaktu dengannye...


so, stakat ni gua pakai, ok la, 1 hari stengah jugak la baru bateri nk kong... mmg berbaloi... pasal gua pakai 2 hp skang... jimat bateri sga gua... hehehe... rata2 sga yg ada sume guna froyo 2.0 lagi, tp gua tau boleh upgrade ke gingerbread 2.3.4, pasal gua nk beli sga ni, gua da servey dulu... mmg boleh upgrade, kt europe, samsung da release firmware 2.3 untuk sga, kt area malaysia n singapore je blm lagi... tp gua tau, ramai tokei2 kedai hatta yg mahir bab2 henset ni, upgrade sendiri je ke 2.3... gua je yg x brape cerdik ni still pakai 2.0... padan muke gua pasal kurang cerdik, kalau x da lama gua root, update sendiri je jadik 2.3... tp pasal risiko nk brick henfon paling mahal gua penah beli ni adalah tinggi untuk orang kurang cerdik seperti gua yg nk upgrade sendiri, maka dengan x malunya gua suh membe gua buat... keh3, tp smpai skang still pakai froyo, pasal membe gua tu bz sangat... cisss betul la... haaaa, gua kecah2 ni bukan ape, gua bukak banyak forum pasal sga ni kat internet, rata2 sume yg da upgrade ke 2.3, akan kata bateri akan jadi lagi ok...


gua masa mula2 pakai agak menyirap jugak la pasal, sound untuk notification sangat2 slow... mcm perli gua ni slowpoke ke ape kn? tp lama2 gua da biasa, masa mula2 je gua x puas hati, sbb kalo boleh masa henset gua terima sms, bunyi kuat, orang akan pandang henset yg gua pakai nih... keh3... hambik kau niat nk blagak sangat, last2 cam naharom je bunyik notification die... pasal android market lak, senang untuk android user nk cari apa2 software yg dorg nk pakai... contoh wiamp ke, what apps ke, game2 yg best ke, nk guna flash jadik lampu kalau gelap ke, wallpaper ke dll... so, stakat nk pakai yg apps pro punye, gua xde masalah nk download wpon kena bayar, pasal ada trick die nk bg jadi free... keh3... bab2 nih gua pandai la... (padahal membe gua yg aja) so, gua rasa, cukop kot info pasal henset baru gua nih... belum pakai sebulan lagi... gua angkat 9 nh bulan lepas...


harap2 xde gua nk campak time emo pasal dulu gua kurang matang  suke campak2 henset... keh3, skang ni gua nk emo, gua campak2 bende lain lak... (mahal woo nk campak2 henset nih) rm899 je kt pasaran... kt tempat gua duduk lagi mencanak, rm1000, ape kes? akak kepada teman istimewa gua pun angkat rm900 kt penang, ape kes? membe tempat gua kerja pun angkat rm900 gak, ape kes? gua ngan rumate gua je angkat rm850 siap casing bagai ngan sd card 4g... keh3... tp ade la jugak sorg membe gua angkat rm830 je pasal 2gb sd card siap kenal tokei jual henset tuh... so, kire ok la gua angkat rm850... pasal gua google kt mudah pon rata2 rm 850 dan ke atas... apa2 pun, gua bersyukur dapat pakai sga nih... so, perut gua da lapar, gua pon x mandi lagi, sampai kat sini jela kot... gua nk p tgk hantu bonceng untuk kali ke-2 mlm nih... zassss...
3 Responses
  1. fara razi Says:

    eh wa angkat rm899 kt samsung the garden lah. orem salah info 2. :)

    Add Reply

  2. H.A.K.I.M Says:

    ooo... yeke... ok, kne edit balik ni... thanks yaw~

    Add Reply

  3. bagusla.. carrying ur own weight kan.. bagus bagus...

    Add Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...