aku dan futsal... eh??? :D

wohaaaaaaaaaaaaa... tudiaaaaa... suka... hahahaha... bukan ape suka, keyboard aku rosak, so, xleh la nk update blog kn? tu pasal kne tggu lame baru leh update... hehe... so, alang2 keyboard da ok da ni, kite teruskn jela dengan tajuk entry kite kali nih...

jumaat mlm sabtu yg lalu, aku dan rakan2 di undang bermain futsal bersama dengan budak2 team pak long a.k.a james dean a.k.a salehuddin... haha, jgn x caye, mmg itu lah nama yg digunakn, da mcm spy lak ade banyak2 gelaran nih... hahaha... jgn marah ye pak long... gurau tu gurau... hahahaha... 

 ni la die pak long :D

ok2, rakan2 aku yg turut serta mlm tu ialah izani, anas dan juga orem... x lupa jugak kt sky... nasib baik la sky ni sempat merempit dari seremban ke UPM semata2 nk join ktorg men futsal... huhuhu... cikgu praktikal tgh cuti skolah la katakn... xdan balik umah, x jejak bilik pun lagi, masuk blok amik kasut trus blah, join ktorg... perjalanan bermula dengan kami berkumpul di bawah jejantas bersebelahan fakulti kejuruteraan... aku naik ngan izani dan sky, manakala anas dan orem lak masing2 bawak kete sendiri... so, tanpa membuang masa, ktorg pun menuju ke destinasi yg xde la jauh mana pun, kt bangi jew... eh silap... bangi je... hehe... sampai2, siap2 ngan tuka baju suar pkai kasut bagai sume, warm up sket2 (aku x warm up kot), ktorg jumpe ngan pak long n budak2 die.. sume skali termasuk ktorg ade 16 org... dapat la 3 team lebih sorg... bleh la ade reserve sorg kn? xde la mcm pancit sangat t... keh3... mula2 tu tgk je la budak2 pak long ni main... ktorang lepak je dlu... usha2 sket, mcm mana dorg men... kot2 bleh pakai pape strategi kn? huhu... tp mmg gempak la nk cite kt korg, dorg main tiap2 mggu kot... badan mmg fit la kn... so, masing2 da mencongak ape yg bakal berkalu bila ktorg main... rule mcm biasa, score 2 gol, automatik mng, yg bolos 2 tuh, kua la kn, masuk team lain lak... sng kate, king stay la kn... mcm x biasa guna term ni masa main pes... keh3... so, sampai la giliran ktorg main... tp 1st game aku x main, pasal dok mencari mane la toilet ni, aku nk terkucil, banyak sangat minum air la pulak kn... saje xnk kasi dehydrate pasal lama gile kot x bersukan!!! huhu... so, aku tgk je la 1st game... seperti yg di jangka, team kami di ayam2 kan aje... pehh... mmg tahap sayur kot... dengan kecemerlangan penjaga gol terhangat masa kini, orem (bukan oreo, bukan juga oren), mencipta rekod bolos dengan mudah... paling aku xleh blah tu ape korg nk tau? ni dengar penjelasan ringkas lagi padat dari beliau... "weh, bola tu mcm kua api kot, panas la tangan aku kalau tahan bola tu"... pergh, mmg munasabah habis lah wa cakap lu!!! tp ktorg main pun for fun... xde la nk pressure sangat pun... cuma yg risau nye, takut pancit x larat nk teruskn game... huhuhu... 1st game aku main, jadi bek kanan... 2nd game bek kiri, 3rd game lak korg ce teka aku men ape??? haaa... ce teka ce teka??? 

abg askar ni pulak, bukan oreo, bukan juge oren, tp orem :D

hahahahaha... ate, idak le awak nk menunggu mengkeme2 ni semua dok teka2 lelame, ate awak cherite je la ye... :D hahahaha... KEEPER beb!!! kalo korg baca entry seblum ni tajuk die, hari semalam dlm sejarah kn? huhu... so, entry kali ni pun ade sejarahnye jugak... nk jugak la kn... hambek ko!!! hari ini (jumaat) dlm sejarah!!! wooohaaa~~~ tah mcm mana aku ngan selamber wawa selamber papa nye mencabulkn mulut nk jadik keeper... nah ko, nak sangat!!! hahaha... cuak kot, x penah lagi la dalam sejarah idup aku jadik keeper dalam mana2 sukan sekali pun... cuak tu lu olang jgn imagine laa... burok bebeno kang muke memasing nk imagine... hahahaha... masuk2 je jadi keeper da kene test... dorg main nk memulakan sepak mula dengan terus menendang bola ke arah pintu gol (dengan niat boleh gol la konon, harapan la)... hahaha... berlagak gile... mane x nye... laju kot bola yg team pak long ni tendang, tah cam mane aku leh tepis ke atas bola tuh... peh boleh tahan... ade bakat jugak rupenye aku ni... keh3... masuk bakul angkat sendiri la pulak kn? hahah... tp apa kn daya aku bolos jugak...  seb baik la izani ade men bek cover aku, kalo xde bek mmg aku rasa dpt pecah rekod si orem td... keh3...

 mamat jambu ni la izani :D

so, lepak2 jap, lap2 peluh kasi kering... tggu next team kalah, ktorg masuk... kali ni aku improve sket la, dapat la save bola, mng lak game tu, so lawan team 1 lagi... kalah lak... dapat la rasa king stay walaupun skali... huhu... last game aku main, mmg banyak jugak la try2 yg aku save... sumenye reflect, ade sikit je yg aku boleh baca... paling aku x leh blah, bila sorg budak team pak long ni badan boleh tahan besar, die rembat kaw kaw punye berapi, tp aku dapat save la kn... keh3... padahal dalam hati da cuak gile kot, tangan da mcm paralysis kot... tangan kiri lak tu... tangan kiri aku ni da la x kuat mana... adeh... sampai ke hari ini (isnin) masih terasa sengal2 gara2 kesan daripada rembatan tuh... last game ni da leading 1-0, tp tah mcm mana, aku bru sedar yg aku lemah bola bawah target sudut baik punya... mmg lemah la... 2 kali bolos angle yg same... so, habissss... mmg nice game la kn... aku dapat pengalaman baru... x penah2 jadi keeper, nahhh... dek kerana mulut, tangan jadi mangsa... keh3... tp tangan aku ok la... da mkin ok... mlm tu xde sape yg injured pun... ade la sorg yg kejang jap... n tangan si anas bengkak pasal kne tackle jatuh tahan pakai tangan... bengkak... xpe bro, jap je tuh... sok lusa ok la tu kn... muke masing2 mmg nampak sangat la pancitnye... bantai minum air bagi membasahkn tekak yg da kering kontang then cool down... lepak ngan dak2 pak long, pak long knal kn ktorg sorg2... mmg terbaek la pak long, aku jadik artis eh mlm tuh??? sabo jelah... hahahaha... gelak2 jugak, jgn lupe nk bayar, bukan main free ok? hahaha... tp bayar duit rm5 sorg, mmg nice lah pak long...

ni lak anas :D

pastu ktorg lepak kt tempat biasa... mamak seksyen 15, amir ali... lepak punye lepak mmg best la kn... letih campo lapa pastu ngan sky nk mkn roti nan cheese ngan ayam tandori sama teh tarik... aku follow je, same order ngan sky... saje teman member, x jumpe benda2 ni kt melaka tmpt die praktikal tuh... huhuhu... lepak punye lepak, sorg2 beransur, tinggal la kami berempat... aku, izani, sky dan orem... da pkul 4 pagi kot masa tuh... lepak sambil borak2 punye pasal... mmg banyak la kn yg ktorg borakkn... nk cite sini cam panjang dah kot... huhu... so, nk di jadikan cerite, ktorg decide tdo kt rumah orem... kt bangi gak, x jauh mane pun ngan tempat ktorg lepak... 

yg ni, sky (cekgu kot ni):D
haaa... khas buat sky... keh3 (die kate gamba atas x smart :D)

tu lah die... kesahnye ye... hahahaha... mmg aku x sangka mlm tuh aku leh jadi keeper... next time nk try buat sehabis mungkin!!! yeaaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!! kepada pak long, thanks ajak ktorg, len kali kite men ag k... kepada kasut baru, thanks jugak kerana terpilih menjadi sepatu futsalku... ko mmg awesome lah!!! berbaloi aku beli ko kasut... hehe... k, habis suda entry kali ni... agak2 nk komen2, komen je k... aku x marah pun... hehe... k bubye~~~ :D

 
dari kiri : jawa, safwan, anas, pecky, sky, pak long, izani dan aku 
(orem je xde kn? mane kau orem? hahahaha... orem claim yg die la yg ambik gamba ni, so tiada dlm gamba... keh3)

8 Responses
  1. entry paling panjang rasanye ni...sangat bersemangat ye kamu menceritakan pengalaman berfutsal....happy je tengok...bagus la...ni mesti lama dah tak dapat main futsal..kn3???

    Add Reply

  2. H.A.K.I.M Says:

    hehehe... geram keyboard rosak... da elok mmg bantai taip je la ape yg masih ade lam memori kn... takut lupa... kalau x panjang lagi ni cik shida... huhu... da edit tggl ni je... :D

    Add Reply

  3. H.A.K.I.M Says:

    haah, mmg lama kot x main futsal, ade la berbulan2 lamanya... :D

    Add Reply

  4. kalau tak lagi pnjg??? ni mesti dlo esei bm a+ ni kan...sungguh rajin ye kamu...

    Add Reply

  5. ok2
    nex time kte men lagi
    wakakakakaka

    Add Reply


  6. ahmadluqy Says:

    oi yg last tu sah2 la gamba tu aku yang amik keh3. lupe le tuh :D

    Add Reply

  7. H.A.K.I.M Says:

    keh3... ye? aku lupaaa!!!! akuuuu lupaaaaaaa!!!! hahahahaha...

    Add Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...