hari semalam dalam sejarah~ (suka)

Aku dan motorku... :D
kenape ye dengan tajuk entry kali ni? ahaa... xde ape sangat pun, xde pape yg gempak pun... cuma nya buat kali pertama dalam sejarah permotoran hidup aku, aku berjaya sampai ke shah alam dengan menaiki moto legend kesayangan ku... walaupun x tau jalan, aku men redah ke... mula2 nk ikut federal highway, tp disbbkn kereta laju (org balik keje), aku di himpit sampai tersalah simpang... ade ke patut bawak kete laju je nk masuk ke kiri??? aku nk p straight kn??? aku moto kn??? moto dok line kiri kn??? x pasal2 aku pun termasuk simpang ke kiri... tp xpe... aku patah balik, kalo x, sampai ke bandar sunway aku nnt... huhu... nampak je sign board sg. besi, aku pun follow, sampai aku nmpk susur ke bukit jalil... so,aku lalu Kesas nk ke shah alam... rempit punya rempit, cuak lak tetibe, pasal moto x di benarkn lalu... haish... mane pulak laluan moto ni, tol da kt depan ni... kang kne saman lak kalo aku redah... padan la x nmpk pun moto lalu, rpnye2 aku x masuk ke laluan moto... adeh... so, dengan selambernye aku u turn sket, masuk susur untuk laluan moto... seb baik ade susur, kalo x, redah je la tol, siap bayar tol skali kalo boleh... huahuahuahua... so, aku pun follow je la sign board ke shah alam... alhamdulillah, selamat smpai depan umah membe aku kt seksyen 19... sampai2 je parking moto, trus ke plaza alam central... haaa... ktorg ade misi... mencari kasut futsal... keh3... sok mlm nk men futsal... xde kasut, so, kne la ade 1 kn... itu lah die misi kami... sanggup owh ke shah alam... kesian membe aku nk amik lak kn, so, aku la kne pg sana... da settle suma... lepak mkn jap... pastu lepak umah die smpai mlm... da tergolek2 da ngantuk... borak punye borak, sampai hal dunia masa kini, sampai la ke cerita doraemon... sempoikn ktorg? huahuahuahua... sedar x sedar, jam da tunjuk pukul 10 mlm... aku pun nk blah, siap mandi dlu bg segar... mmg gamble la... dgn x tau jalan nye... membe aku ckp, ko kua ikut laluan td, ikut kiri, jumpa shell ko isi minyak, pastu ko layankn je jalan tu, nnti ko kne belok kiri, ko terus sampai nmpk bulatan, ko ambik pukul 3... huhu... sampai pun aku... pastu aku ngan konfiden layankn aje sampai la aku rasa aku da sesat... gile la... mcm mana ni... aahhh... redah jela... aku pun layan kn aje sampai la aku sedar aku da kt bukit jalil... huahuahua... seb baek la x sampai manjung, kalo sampai manjung mmg best la pasal da lama kot x balik umah... (raya cina pun x balik wooo)... huhu... kompem2 la aku familiar sangat jalan kt bukit jalil ni, aku rempit lagi sket, dah pun sampai... dengan hepinya aku melangkah, tersangkut lak kt depan koop, lepak sekejap dengan cik mumu dan ecah... dorg tgh tggu burger... aku lak duk bedal cloud 9... (sampai 6 aku beli wooo)... lapa seh, ingt balik bilik nk la masak... tp... haaa... aku pun da penat, mata pun da berat, jari pun da x larat... akn bersambung di kemudian hari... huhu... tggu~~~ :D
2 Responses
  1. wahhhh...jalan cerita dia...menarik... :)
    belajar dari pengalaman, lepas ni senang lah nk berulang ke shah alam. ^^,

    Add Reply

  2. H.A.K.I.M Says:

    hahaha... menarik ke? main redah je taip... :D

    Add Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...